Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Współpraca partnerska między Orzeszem i Wajk w Armenii

W Orzeszu zostanie odtworzony Pomnik Powstańców Śląskich

Elektroniczny Urząd

Załatwianie spraw w urzędzie przez internet. Elektroniczne płatności za śmieci, podatki itp.

Wspólne stanowisko w sprawie CPK!

Odbyło się spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego, w którym wzięli udział min. przedstawiciele władz Województwa Śląskiego, Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz samorządów (Orzesza, Mikołowa, Czerwionki-Leszczyn, Łazisk Górnych).

Podczas spotkania zostało podpisane pismo do Dariusza Klimczaka, Ministra Infrastruktury - dotyczące alternatywnego przebiegu linii CPK nr 170 na odcinku Mikołów – Szczejkowice oraz konieczności uwzględnienia tej inwestycji w programie Kolej+. Orzesze reprezentowali Mariusz Oleś, Burmistrz Miasta Orzesze i Tomasz Szier, Zastępca Burmistrza.
Dzięki licznym spotkaniom na szczeblu rządowym i wojewódzkim, w których brali udział Burmistrz Miasta Orzesze i Zastępca Burmistrza oraz współpracy z sąsiednimi samorządami udało się w końcu wypracować wariant CPK, który nie spowoduje wyburzeń budynków w Orzeszu!
W ramach proponowanego wariantu Orzesze dodatkowo zyska wiadukty kolejowe między innymi w centrum miasta na ul. Rybnickiej oraz Mikołowskiej. Dla Orzesza to podwójny sukces - dodatkowo linią będą się poruszać pociągi regionalne w kierunku Katowic, Tychów i Oświęcimia.
Dla Orzesza to ważny krok dotyczący CPK, a także nowoczesnego i bezpiecznego transportu kolejowego, a także potwierdzenie, że głos lokalnej społeczności i władz miasta może mieć realny wpływ na kształt strategicznych inwestycji.
W piśmie czytamy min. o tym, że alternatywny przebieg jest o wiele korzystniejszy dla regionu niż dotychczasowy wariant inwestycyjny przyjęty do realizacji przez CPK, ponieważ:
na terenie Łazisk Górnych przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie Drogi Krajowej nr 81, zakłada budowę przystanku osobowego w Łaziskach Górnych w bezpośrednim sąsiedztwie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, Ośrodka Rekreacyjno-Sportowego „Żabka” oraz w bliskiej odległości (500 m) od obecnego przystanku kolejowego Łaziska Górne, na odcinku Łaziska Huta - Orzesze Jaśkowice przebiega w śladzie linii kolejowej nr 169 i zakłada przebudowę przystanku Orzesze Miasto w centrum Orzesza, przebiega w odległości 2 km od wsi Palowice oraz całkowicie omija Pojezierze Palowickie na terenie Parku Krajobrazowego „Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich”, pozwoli uruchomić w ramach wojewódzkich przewozów pasażerskich pociągi przyśpieszone z postojami handlowymi w Czerwionce, Orzeszu Mieście, Łaziskach Górnych i Mikołowie mające czas przejazdu z Rybnika do Katowic poniżej 40 minut.
Razem z samorządowcami z Orzesza, Mikołowa, Czerwionki-Leszczyn, Łazisk Górnych oraz przedstawicielami Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii pracujemy nad przebiegiem kolei dużych prędkości na odcinku Mikołów-Szczejkowice przez Łaziska Górne, Orzesze i Czerwionkę-Leszczyny – napisał po spotkaniu na swoim Facebooku Wojciech Saługa, Marszałek Województwa Śląskiego.

 

Banery/Logo