Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Nie trzeba już oświadczenia, żeby oddać odpady do PSZOK

Elektroniczny Urząd

Załatwianie spraw w urzędzie przez internet. Elektroniczne płatności za śmieci, podatki itp.

Defibrylator AED w urzędzie

W Urzędzie Miejskim Orzesze 10 czerwca zamontowano urządzenie AED, czyli automatyczny defibrylator zewnętrzny, który za pomocą poleceń głosowych pomaga przeprowadzić defibrylację w przypadku nagłego zatrzymania akcji serca.

Defibrylator AED został kupiony z inicjatywy Burmistrza Miasta Orzesze. Ma służyć mieszkańcom odwiedzającym magistrat i urzędnikom.
- Oby nigdy nie był potrzebny. Pamiętajmy jednak, że w życiu są sytuacje kiedy liczy się każda minuta, a to urządzenie zwiększa szansę na uratowanie komuś życia – mówi burmistrz.
Defibrylator AED może być wykorzystany przez każdego, nawet bez specjalistycznej wiedzy z zakresu pierwszej pomocy.
Urządzenie analizuje pracę serca. Posiada dwie elektrody, które są przyklejane do klatki piersiowej osoby potrzebującej pomocy. Na każdej znajdują się wskazówki, w jaki sposób je przykleić i w którym dokładnie miejscu. Defibrylator po włączeniu wydaje komendy głosowe, dzięki czemu wiemy co powinniśmy zrobić. Urządzenie samo podejmuje decyzję o wykonaniu defibrylacji lub też jej braku.
Defibrylacja wykonana w czasie 3 –5 minut od momentu zatrzymania krążenia zwiększa szanse na przeżycie o 50 – 70%.

 

Banery/Logo